Renuntarea la cumparare

Cadrul legal

Conform Ordonantei de Urgenta Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor PERSOANE FIZICE în cadrul contractelor încheiate la distanta.
Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 din O.U.G Nr.34/2014, in termen de 14 zile incepand de la ziua in care intra in posesia fizica a produsului.
Se recomanda ca produsul returnat sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit).

Magazinul nostru accepta returnarea produselor si in cazul comenzilor efectuate de PERSOANE JURIDICE in urmatoarele conditii:
- cererea de returnare sa fie facuta (prin e-mail sau formularul de pe site) in maxim 3 zile de la data primirii produselor;
- produsele sa fie returnate in maxim 3 zile lucratoare de la data confirmarii cererii de retur;
- produsele sa fie sigilate sau nefolosite (in cazul in cazul in care produsele nu sunt prevazute cu un sigiliu acestea trebuie sa fie in starea in care au fost la receptie);
- valoarea produselor comandate de catre client sa fie mai mare de 1000 lei (toate comenzile);
- ambalajul să fie returnat intact, astfel incât produsul să poata fi revândut ca nou;
- nu se accepta returnarea produselor aduse la comanda (care nu au fost in stoc la data plasarii comenzii);
- costurile de transport si administrative sunt suportate in intregime de catre client (acestea vor fi comunicate in acelasi timp cu confirmarea primirii cererii de retur);
- produsele excluse de la returnare sunt aceleasi cu cele excluse in cazul persoanelor fizice;
- daca una sau mai multe dintre conditiile de mai sus nu sunt respectate, returnarea poate fi totusi acceptata cu o penalizare intre 10% si 30% din valoarea produselor dupa analizarea starii produselor (daca si clientul accepta aceasta penalizare). Daca returnarea nu este acceptata produsele vor fi returnate clientului, costurile de transport fiind suportate de catre acesta.

In cazul in care produsele nu sunt returnate in ambalajul original este foarte probabil ca produsele neprotejate sa se deterioreze pe parcursul transportului si cererea de retur sa nu fie acceptata. Va rugam sa cititi cu atentie mai jos articolele: "Exceptiile" alin. a pragraful al doilea si "Costuri suportate de catre cumparator".

Exceptiile

Nu pot fi denuntate contractele care au ca obiect furnizarea urmatoarelor categorii de produse:
a. Produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri (nesemnalate ca si defecte estetice in primele 48 de ore de la receptionarea produsului).
- Produsul nou se livreaza dupa primirea si verificarea celui returnat intr-un termen de maxim 14 zile.
- Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
b. Software, licente desigilate (Sisteme de operare, aplicatii, antivirusi etc.), jocuri desigilate, extensii de garantie desigilate.
c. Produse marca Apple (iPhone / iPad / iPod etc) al caror software a fost activat.
d. Cartuse desigilate.
e. Imprimante/multifunctionale/aparate de fax care au cartusele/tonerele desigilate.
f. Servere sau accesorii pentru acestea.
g. Produse aduse pe comenzi speciale.
h. Produse de ingrijire personala sau accesorii medicale desigilate: aparate de tuns, aparate de ras, epilatoare, perii rotative, termometre, etc.
I. Furnizarea de conţinut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al Cumparatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere.
j. In cazul pachetelor ce contin console cu jocuri, se va accepta returului pachetului doar in situatia in care jocurile sunt sigilate. In cazul in care s-au desigilat jocurile, din valoarea pachetului se va scadea valoarea jocurilor.
k. Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator.

Pentru produsele returnate folosite se va face diminuarea valorii conform OUG 34/2014, art. 14, alin. 3

Exercitarea dreptului de retragere

Consumatorul informeaza STRAXUS DISTRIBUTION cu privire la decizia de retragere din contract prin email sau prin completarea unui formular de retur disponibil pe site in contul de client sau poate returna produsul personal la sediul STRAXUS.
In termen de 48 ore lucratoare de la transmiterea notificarii, cumparatorul va primi pe e-mail numar de inregistrare si detalii cu privire la solicitarea inaintata.
Comunicarea cu clientul se va face in scris pe adresa de e-mail cu care s-a efectuat comanda initiala.

Costuri si taxe speciale pentru renuntarea la cumparare
Costuri suportate de catre cumparator:

  • Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou, se va solicita o taxa pentru readucerea in stadiul initial (daca este posibil) sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand sau, la optiunea clientului, ii vom reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia. ( art.14.punctul 3 ).

    Costuri suportate de catre vanzator:
  • Costuri de retur si transport curier pentru produsul in cazul caruia cumparatorul renunta la achizitionarea produsului in termen de 14 zile de la receptia produsului.
  • Produs ce nu este conform cu specificatiile din oferta vanzatorului.
  • Produs ce nu este conform specificatiilor mentionate in comanda cumparatorului.
  • Produs nefunctional in primele 48 de ore de la receptie sau colete ce prezinta deteriorari la receptie.
     

    Rambursarea sumelor

    Rambursarea sumelor se va face in cel mult 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului, transmisa de catre vanzator(art. 13, punctele 1, 2, 3 si 4)
    Conform art. 24 punctele 2 si 3 , ziua in care consumatorul isi exercita dreptul de retragere din contract nu se va lua in seama la calculul termenului, iar in cazul in care ultima zi a termenului este o zi nelucratoare, STRAXUS va prelungi termenul in mod corespunzator.

 

 

Acest site folosește cookie-uri. Prin navigarea pe acest site, iți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Politica noastra de confidentialitate. Am inteles